Samsung S8000 16 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 103 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung S8000 16 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

engelcaroline 04-07-2012
Geschreven voor: Samsung S8000 16 GB / zwart

Ik heb deze telefoon nu inmiddels 2 jaar in mijn bezit. Op het eerste gezicht is het een mooie telefoon. Dan kom ik toch al snel bij een groot nadeel. Omdat de telefoon op een eigen besturingssysteem (en dus niet op bijv android) draait is er vrijwel geen keuze in apps. De telefoon is simpel in gebruik, wat dat betreft een typisch samsung toestel. Een ander groot minpunt is de vergrendeling. Als ik de telefoon vergrendel springt hij zeer regelmatig automatisch er vanaf. Daardoor heb ik al enkele keren gehad dat ik zomaar mensen ging bellen. Dit is een zeer groot nadeel. De batterij gaat niet enorm lang mee als je de telefoon regelmatig gebruikt. Het touchscreen reageert redelijk, maar in vergelijking met mijn ipod touch is het toch een stuk minder. Als je op zoek bent naar een goede telefoon zou ik hem niet aanraden, er zijn betere telefoons verkrijgbaar. Vooral door het ontbreken van android is het een net niet smartphone. Erg jammer.

michiel9988 18-01-2012

hallo iedereen

heb deze telefoon een paar dagen in bezit en ik vind het en uber slechte gsm
1:Battery is echt vlut
2:touchcreen is niet goed
3:geen android
4:geen liedjes enzovoord downloaden

het is echt een afrader het design is perfect maar vanbinnen niet.

1953willem 18-06-2011

Dag allemaal,
heb de Samsung Jet S8000 nu twee jaar in mijn bezit. En geen enkel probleem gehad in die tijd!!!
De telefoon werkt nog perfect! Alles doet het nog zoals bedoeld. Mooi scherm, heldere kleuren, prima geluid, fraaie foto's en filmpjes. Internet gebruik in te stellen naar behoefte. En zo kan ik nog wel doorgaan... Voor degene die overweegt deze telefoon aan te schaffen. Niet twijfelen, gewoon doen! Ben er wel met de nodige aandacht mee omgegaan. Dat scheelt misschien toch?

hu1986 09-06-2011
Geschreven voor: Samsung S8000 16 GB / zwart

De beste telefoon die ik tot nu toe heb gehad. Na twee jaar doet hij het nog steeds prima, heeft nog nooit wat gemankeerd (in tegenstelling wat ik in andere reviews lees).

Voordelen:

Goede batterij! Op vakantie 16 uur in de auto? Geen probleem, kun je naar hartelust films en series kijken, muziek luisteren etc.

Hij speelt gewoon .avi af. Niets geen conversie. Mooi scherm, dus je kunt er ideaal met je headset series op kijken in de trein.

Ook goed als mp3 speler te gebruiken, veel opties en je geheugen is met mini-sd kaart uit te breiden.

Hij is lekker snel. Niet de wachttijden die je gewend bent van andere smartphones.

Je kunt er ook mooie foto's mee maken (overdag) en goed mee filmen!

Nadelen:

Geen android oid. Dus eigenlijk nauwelijks apps/widgets beschikbaar. Erg jammer dat er zo weinig gemaakt is voor deze telefoon.

Touchscreen is wat ruiger in gebruik dan nieuwere smartphones. Maar dat went wel.

De flits zorgt voor instant overbelichting. Beetje jammer.

Dus: mits je telefoon geen fabrieksfouten/gebreken heeft is het een toptelefoon! Inmiddels natuurlijk wel enigzins verouderd in vergelijking met de samsung galaxy II.

aapman55 17-04-2011
Geschreven voor: Samsung S8000 16 GB / zwart

De samsung jet is qua uiterlijk heel mooi vormgegeven. Alles werkt naar behoren, maar dat is het dan ook wel. De batterij gaat de eerste paar dagen snel leeg, maar na een paar keer helemaal ontladen en opladen is de batterijduur redelijk te noemen. Het scherm is heel mooi helder en scherp, problemen met olievlekken niet gehad. Wel jammer dat het geen multi-touch heeft.

De hardware van de jet is goed.
Camera: Maakt scherpe foto's, leuke extra's zoals kaders. Maar in de praktijk gebruik je dat zelden. Er zit een Front camera op, jammer dat je daar geen foto's en videos mee kunt maken op de "normale" manier.

Bel en sms: goede geluidskwaliteit en typen werkt dankzij het qwerty toetsen bord ook wel lekker.

Connectiviteit:
Wifi: Pas op als je tele 2 WiFi hebt, kan problemen veroorzaken. (wel verbonden met router, niet met internet). Bij mij werkt het inmiddels wel.
Bluetooth: doet gewoon wat hij moet doen.
GPS: werkt wel goed

Geheugen:
de jet heeft 256 MB RAM geheugen. Een groot deel wordt ingenomen door de Samsung OS. De praktijk leert dat het geheugen dat je overhoudt niet genoeg is, je krijgt vaak meldingen van "niet genoeg geheugen sluit een aantal toepassingen" terwijl je alleen maar de browser op een grote site open hebt staan.

Maar over de Samsung OS Touchwizz 2.0 ben ik veel minder te spreken. Het heeft veel beperkingen. Het is een java telefoon, dus echt goede applicaties zijn er niet, integratie met Samsung OS is er ook niet.

Slechts weinig toepassingen maken gebruik van de motion sensor. Zelfs het hoofdmenu kantelt niet mee als je je telefoon omklapt

Muziek en video speler: Goed geluid, mede dankzij SRS technologie.

Internet browser: Er zit een dolphin browser op. Zoomen met 1 vinger werkt beter dan gedacht. Een heel belangrijk iets wat ik mis is de mogelijkheid om tekst te kunnen selecteren en te plakken, in de praktijk blijkt dit heel vervelend te zijn.

Flash player: Er zit flash player 9 op, wat betekent dat youtube filmpjes niet direct bekeken kunnen worden.

Documents viewer: Werkt goed, bestanden boven de 10 Mb dacht ik kunnen niet helemaal geopend worden. Bestanden met watermerk worden met watermerk getoond.

Al met al een redelijk toestel, als je je bedenkt dat hij al 2 jaar oud is. Maar als je overweegt een nieuw toestel te nemen, zou ik liever een android telefoon halen. Voor een paar tientjes meer heb je een galaxy Ace, wat een beter alternatief is.

Voor mensen die graag met elektronica klooien is het wel een leuk speeltje. neem een kijkje op www.jetdroid.org. Er wordt geprobeerd android werkend op de jet te krijgen. (enne als je er tog op kijkt, klik ff op wat advertenties om dit initiatief van vrijwilligers te steunen :) )

yvonne1961 11-03-2011

---------- update review, 11-03-2011 ----------
Heb in t begin al de software moeten laten vervangen omdat de touchscreen steeds bleef hangen. Nu blijft hij alleen nog hangen bij t toevoegen van nieuwe contacten in de telefoonlijst.Maar ik heb nog nooit zo'n k....telefoon gehad!In mijn broekzak gaat hij spontaan van de vergrendeling af en gaat dan mensen bellen of internet-site's openen.Ik denk er over om m lekker in te leveren voor geld en een slide telefoon te kopen, daar had ik nooit problemen mee.

---------- 1e review, 15-07-2010 ----------
Ik heb het toestel sinds maart en buiten het feit om dat hij makkelijk in je zak van de ontgrendeling afgaat en dan bv iemand gaat bellen of vanzelf op internet gaat, was met het warme weer de touch screen niet goed te bedienen, hij liep vast! ik ben als 1 van de weinigen niet laaiend enthousiast over dit toestel.

jeewee73 03-03-2011
Geschreven voor: Samsung S8000 16 GB / zwart

Voor de 4e keer terug naar Vodafone voor de koptelefoonaansluiting. Zeer zwak punt als je het mij vraagt. Probleem is dat de aansluiting gammel is/wordt na verloop van tijd. Mag niet gebeuren lijkt mij. Zelfs na het vernieuwen van het complete binnenwerk bleef het toestel slecht functioneren mbt de mp3speler/handsfree bellen. Tot 3 keer toe hersteld/gerepareers maar het kwam niet goed. Ik heb nu de mogelijkheid om een ander toestel uit te zoeken omdat dit de 4e keer is dat het toestel niet naar behoren werkt. Ik wil nooit meer een Samsung. Ik krijg binnenkort een Nokia X6 en hopelijk is die een stuk beter voor het resterende halfjaar van mijn abonnement. Al met al zeer veel spijt om over te stappen van een Sony Ericsson naar een Samsung. Volgend abonnement weer snel terug naar Sony Ericsson!!

guzzioot 02-03-2011
Geschreven voor: Samsung S8000 16 GB / zwart

Joepie, ik ben hem kwijt. eindelijk. na een jaar alleen maar aanklungelen met dat ding, vier keer ter reparatie aangeboden. Heb nu eindelijk een andere, een Samsung Galaxy. Ben benieuwd wat die doet, maar als beste smartphone, schept dat verwachtingen.
Ik hoop dat in de toekomst de mensen die me bellen me kunnen horen. Dat was het grootste probleem met dat ding.

CL Gouda 01-03-2011
Geschreven voor: Samsung S8000 16 GB / zwart

Ik heb de Jet nu zo'n anderhalf jaar. Ik zou deze telefoon niet aanraden. Ik heb erg veel problemen met het touchscreen. Sommige delen doen het slecht (en sinds een uur helemaal niet meer). Ook kan hij zomaar vastlopen, waarbij je niks anders kan doen dan de accu eruit en wachten... Ik hoor ook niemand anders die positief is ove deze telefoon. Maar weer naar de winkel en nog een half jaar uitzitten...

leean 15-02-2011
Geschreven voor: Samsung S8000 16 GB / zwart

ik heb deze telefoon nu een jaar. en heb er niets anders dan ellende mee gehad. hij slaat steeds vast en kan er dan een uur niks meer mee. ik raad een sterk af en vindt dat hij uit de handel gehaald moet worden. ga niet eens terug voor de garantie het is gewoon een ... telefoon

vdveen2 31-01-2011
Geschreven voor: Samsung S8000 16 GB / zwart

Na een jaar gebruik houd de accu het niet niet langer dag 20 uur vol. Mini Jack uitgang is defect geraakt. Dit bij zuinige omgang. Ook is de telefoon zeer traag geworden.

Heb een nieuw toestel aangeschaft. Dit toestel NIET kopen.

christien1135 14-01-2011
Geschreven voor: Samsung S8000 16 GB / zwart

Na 8 maanden gebruik, altijd netjes in mijn tas en zuinig mee omgegaan, hield de telefoon er spontaan mee op. Terug voor garantie maar helaas was er sprake van vochtschade?!?!? Valt buiten alle garantie bepalingen. Samsung kan hier HELAAS niets aan doen. Zit nu nog 1,5 jaar vast aan een abonnement zonder telefoon!!!! Dus helemaal niet tevreden.

simba10 27-12-2010
Geschreven voor: Samsung S8000 16 GB / zwart

Binnen een maand na aanschaf begaf het display het. Dat is keurig gerepareerd door een servicepunt. Enkele maanden daarna ontstonden de beruchte olieachtige vlekken. Inmiddels wist ik dat dat vrij standaard is en heb ik geen beroep meer op de garantie gedaan.

De beltonen houden er regelmatig spontaan mee op, een zielig piepje in plaats van een melodie met als gevolg gemiste oproepen. Ook negeert de telefoon regelmatig de instelling dat je meerdere keren wordt gealarmeerd als je een smsje hebt gekregen.

Samsung PC Studio heeft nooit gewerkt met als gevolg dat je zelf creatief moet zijn (en de garantie moet verspelen) om duidelijke firmwarebugs te verhelpen.

Eigenlijk ben ik alleen tevreden over de vormgeving, voor de rest is het een rottelefoon. Voor mij nooit meer een Samsung.

tommahnl 19-12-2010
Geschreven voor: Samsung S8000 16 GB / zwart

Ik heb de samsung Jet nu ongeveer een half jaar en al 3 keer! moeten terugsturen.
de eerste dag werd het scherm helemaal groen en ze hebben toen de display vervangen.

Na 3 maanden kwamen de andere problemen al.
Heel vaak had ik last dat de mobiel vastloopt en dat je de accu er uit en in moetdoen..
Ook deden wat applicaties niet en was de telefoon heel sloom geworden.
Ik heb toen alles eraf gegooid en opnieuw eropgezet maar helaas.. hij was nog steeds sloom.
Weer opgestuurd en ze hebben nieuwe sofware er op gezet en ALWEER de display vervangen en een nieuwe accu.

Toen ging het weer paar maanden goed en nu heb ik weer precies hetzelfde probleem.
Ook als ik met mensen bel verstaan ze mij niet terwijl ik gewoon 4-5 steepjes bereik heb.

In het begin vond ik het een handige mobiel, maar heb er nu spijt van dat ik hem heb aangeschaft.

Geen aanrader;)

Gr.
Tom

Klein72 19-12-2011

Dat probleem van het niet verstaan heb ik ook,waardeloos. Ben vaak niet verstaanbaar!
Geen aanrader deze telefoon.

Mic75 19-12-2010
Geschreven voor: Samsung S8000 16 GB / zwart

Met alle respect voor de mensen die minder enthousiast zijn over s-8000 kan ik alleen maar erg positief zijn over dit toestel.Heb deze nu een jaar in bezit en al veel plezier gehad van deze kleine krachtpatser.Prima geluid,prachtige display(met bijzonder warme kleuren)en de bediening is kinderlijk eenvoudig.En als je een gemiddelde mobiele internetter bent heb je mogelijkheden zat op de s-8000.Als ik dan ook wat nadelen moet noemen is het soms wel een beetje krap voor dikkere vingers op het beperkte 3"inch beeldscherm,maar deze reageert verder wel ok.En het toestel voelt wel wat plastic-achtig aan,alhoewel het er toch chic en verzorgd uit ziet vooral aan de achterzijde.Om het af te ronden wil ik nog kwijt dat de s-8000 jet een telefoon is die de prijs(+/-240euro) kwaliteit verhouding zeker waard is.

Michael100 12-11-2010
Geschreven voor: Samsung S8000 16 GB / zwart

ik vind de samsung jet een heel goed toestel.
nog nooit problemen mee gehad. ga binnen kort de htc desire halen weet iemand of die een beetje goed is?
ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
behalve dat ie soms gaat bellen en op internet in me broekzak.
de samsung jet heeft wel met sms dat ie soms een verkeerde letter pakt.

jokeboke 31-10-2010

Verschrikkelijke telefoon.
Gaat vanzelf steeds weer uit (pincode invoeren)
Is volgens de winkel een gekend software probleem.
Geen probleem meneer , binnen 3 weken hebt U hem terug en U krijgt zelfs geen vervangtoestel. Wat een service van Belcompany !!
Dan n maar zelf proberen met PC studio (loopt niet onder windows 7) en Kies ( kent de S8000 niet).
Gelukkig valt hij maar een 10-tal keer uit per dag of word hij gloeiend heet of blokkeert hij,...

Jordy34 19-10-2010
Geschreven voor: Samsung S8000 16 GB / zwart

Ik herken mijn samsung jet helemaal niet in de overwegend negatieve reviews die ik hier lees dit zijn mijn ervaringen:

a: Battery duur bij intensief gebruik 3/4 dagen
alleen bellen 1 week.
b: Prachtig kleurenscherm zonder vlekken.
c: Touch screen werkt perfect.
d: MP3/radio speler goed geluid en werkt perfect.
e: Camera goede foto,s. (Zeker overdag - s.avonds is
zelfs met duurdere camera,s moeilijk)
f: Navigatie en GPS werkt snel en perfect.
g: WIFI werkt snel en perfect.
h: Mobiel vergrendelen met knop aan zijkant en deze
gaat vervolgens geen eigen leven meer lijden.

Kortom tot nu toe een zeer tevreden gebruiker.

HettyP 08-10-2010
Geschreven voor: Samsung S8000 16 GB / zwart

Hallo. Heb deze foon nu ruim een half jaar, en ben er geweldig blij mee. Meestal lees je alleen de negatieve dingen, maar hier dus niet. Je kunt er ten eerste goed mee bellen, en dat is het belangrijkste, toch? Maakt hele mooie foto's !!! Alles gaat via de USB-kabel erg makkelijk op de pc. De mogelijkheden zijn enorm !!! Ken het hele apparaat nog lang niet, en dat is maar goed ook, want ook ik moet er 2 jaar mee vol maken, dan dat is zo alleen maar leuk !!! ( verveelt niet...). Gebruiksgemak: je moet de foon effe leren kennen, en dan gaat het bijna vanzelf. De vormgeving, daar is verder niks op aan te merken. En het geluid is ook heel goed. Ik denk dat je met alle elektrische apparaten geluk of pech kunt hebben. Ik heb toevallig met een nokia wat minder geluk gehad. Ook internetten gaat me steeds beter af. Je kunt hier zo verschrikkelijk veel mee!!! Ben erg blij met de Samsung Jet.
Groetjes, HettyP.

Mook3 05-10-2010
Geschreven voor: Samsung S8000 16 GB / zwart

Ik heb deze telefoon nu een half jaar. Heb alleen maar problemen. nu voor de derde keer ter reparatie aangeboden. telefoon loopt vast en je kan dan niks meer.
Na ongeveer tien keer de accu er uit en er in te doen heb je geluk dat hij het weer doet. Ik gebruik deze telefoon zakelijk en kan dit soort dingen er gewoon niet bij hebben. Gebruik nu maar weer mijn oude nokia die al 100 keer op de grond gevallen is en het nog doet. Nooit meer Samsung

E. Hooft 27-09-2010
Geschreven voor: Samsung S8000 16 GB / zwart

Ik heb dit toestel nu meer dan een jaar in bezit en heb er vanaf het begin alleen maar problemen mee gehad. Eerst bleef de toets van de camera "hangen" waardoor de accu zeer snel leeg ging en de andere toetsen aan de zijkant van het toestel niet meer werkten. Gelukkig kwam ik er zelf achter, want door de reparatiedienst was het toestel al 2x nagekeken en terug gestuurd. Toen kreeg ik een nieuw toestel die na enkele weken tijdens het bellen spontaan de verbinding verbrak. Ook hier diverse keren in reparatie gegaan en uiteindelijk een nieuw mainboard gekregen. Toen ging het lang goed tot afgelopen maand de ene keer alle toetsen niet meer werkten en de andere keer het touchscreengedeelte haperde. Sms-en, bellen, uitschakelen, niets lukte meer. Wederom opgestuurd en vandaag bericht gehad dat toestel niet meer te repareren is. Ik krijg van Samsung een nieuw toestel, maar niet meer de Jet. Ik krijg nu de Wave s8500 en hoop dat ik daar meer plezier aan beleef. De Jet was voor mij 1 grote ramp!

Studentje84 12-09-2010
Geschreven voor: Samsung S8000 16 GB / zwart

Nou ik heb mijn samsung Jet nu bijna een jaar en ik ben er niet echt blij mee.
Vooral niet met het typen van berichtjes, hij verzint weer vanzelf woorden. Heb in juli al een software-update gehad, maar het begint weer opnieuw.
Verder moet ik haast op het touchscreen duwen.
En hij reageert traag met de opdrachten dat ik heb geef.

Cobus 09-09-2010
Geschreven voor: Samsung S8000 16 GB / zwart

Verschrikkelijk wat een drama is dit toestel. Ik kan er maar niet aan wennen.
Die toetsblok is echt een drama. Een automatische toetsblok is niet mogelijk met dit onding. Je moet het toestel dus zelf blokkeren en dat vergeet je dus heel vaak.
Met het gevolg dat het toestel in je tas of zak allerlei dingen gaat doen die je niet wilt. Gebruiksvriendelijkheid is echt een drama. Ik kijk echt uit naar de dag dat het contract afloopt. Doe dit niet, hier krijg je spijt van!

blanche5 09-09-2010
Geschreven voor: Samsung S8000 16 GB / zwart

@amy05 hoi als ik het goed begrijp heb je van samsung uit twee jaar garantie op je telefoon ik zou samsung nederland eens bellen heb ik ook gedaan opsturen en heb toen nieuwe gehad suc6

Amy05 06-09-2010
Geschreven voor: Samsung S8000 16 GB / zwart

Ik heb nu deze telefoon ruim een jaar, bijna anderhalf jaar.
Eeste 2 dagen deed hij het geweldig, daarna hield de batterij en maar 3 uur vol.
Ben daarna terug gegaan naar de winkel ik kreeg toen een compleet nieuw toestel mee omdat ik nog binnen een week terug was gekomen en het dus binnen de garantie viel.
Na 3 maanden werd het touchscreen minder, hij regeerde langzamer en plakte niet altijd een toets als ik die in drukte.
Ook heeft mijn jet last van de welgekende olievek.
Dit is een vek midden over je scherm dat zich steeds verder uit breidt.
Ik ben hiermee terug naar de winkel geweest en heb ook verschillende reviews gelezen hierover.
Het schijnt dat er met de eerste lichting van deze telefoon iets mis is gegaan met het scherm.
Dit valt niet binnen de garantie en is daarna bij de volgende lichting ook meteen aangepast.
Mijn olievek wordt steeds groter en is nu z'n 1,5 bij 4 cm. Ook wordt de werking van het touchscreen steeds minder en mankeert deze telefoon steeds meer.
Dit is jammer omdat het wel een goede telefoon is.
Zo heb ik een ontvangstprobleem erbij gekregen sinds 2 weken.
Als iemand mij belt krijg ik dat niet te zien en ook niet te horen, een half uur later krijg ik dan wel een gemiste oproep dat iemand mij gebelt heeft. ook mijn smsjes ontvang ik 2 a 3 uur later dan dat ze vertuurd zijn.
Zijn er ook mensen die deze dingen hebben bij hun jet?
In mei mag ik pas weer een nieuwe telefoon vanuit mijn abonnement. moet ik hier nu mee terug gaan naar de winkel omdat er steeds meer klachten komen of moet ik nog gewoon een half jaar hier mee aan sukkelen totdat ik een andere uit kan zoeken?
heeft iemand hier advies voor?
Alvast bedankt.